تفاوت بی بی کرم، سی سی کرم چیست؟

اگر از آن دسته افرادی هستید که به خرید لوازم آرایش علاقه دارید حتما کرم‌های با عنوان BB و CC و DD را در فروشگاها دیده‌اید و احتمالاً این سوال برایتان پیش آمده است که این محصولات چه کاربردی دارند و تفاوت آنها چیست.به طور کلی، این کرم‌ها از دسته محصولات چند منظوره به حساب می‌آیند که آرایش و مراقبت از پوست را با یک فرمول ترکیبی یک‌جا به شما ارائه می‌دهند.

اشتراک گذاری

بی‌بی کرم چیست؟

BB مخفف عبارت “Blemish Balm” یا “Beauty Balm” است که به عنوان کرم یا بالم زیبایی نیز آن را می‌شناسیم، یک کرم آرایشی است که با هدف آبرسانی و مقابله با پیری پوست تولید شده و از ویژگی محافظت‌کنندگی در برابر آفتاب نیز برخوردار است.این کرم با ترکیباتی حاوی ضدآفتاب، پرایمر و ضد پیری با فرمولی سبک‌تر از کرم‌پودر ارائه میشود. در واقع این کرم بیشتر خواص درمانی دارد.

استفاده از بی ‌بی کرم به موارد زیر کمک می‌کند:

اصلاح رنگ و لک پوست

رطوبت‌رسانی پوست

صاف و یکدست شدن پوست

محافظت از پوست در برابر آفتاب

تغذیه پوست با مواد مغذی

ترکیبات این کرم در هر برندی متفاوت است اما اکثراً دارای ترکیبات زیر هستند:

ترکیبات محافظی پوست: ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها

مرطوب‌کننده: اسید هیالورونیک، گلیسیرین، پانتِنول و سِرامیدها

SPF مینرال: زینک‌اکسید، تیتانیوم‌ دی‌اکسید

روشن‌کننده‌ها: نیاسینامید، ریشه‌ی شیرین بیان

عوامل سفت کننده‌ی پوست: پِپتیدها، کلاژن هیدرولیز شده

سی‌سی کرم چیست؟

کرم سی سی یا CC Cream مخفف کلمه color correcting و به معنای تصحیح کننده رنگ صورت می باشد.عموماً سی سی کرم یک نوع کرم اصلاح کننده رنگ محسوب می شود که اهداف چندگانه ای دارد و پوشش دهی آن بیشتر است و می تواند نواقص، قرمزی و لکه های تیره را بهتر بپوشاند. سی سی کرم همچنین دارای خواص ضدپیری پوست می باشد و می تواند در جلوگیری از چین و چروک ها و یا پوشش دهی آن ها بهتر عمل کند.در واقع سی‌سی کرم نسخه‌ی بهبود یافته‌ی بی‌بی کرم با پوششی بیشتر است.

استفاده از سی سی کرم به موارد زیر کمک می‌کند:

پوشاندن جوش ها و لکه های پوستی

مرطوب کردن پوست

محافظت از پوست در برابر آفتاب

سلامت پوست

استفاده به عنوان پرایمر

بافت سبک و دارای ویتامین و مواد معدنی

تصحیح رنگ

تفاوت بی‌بی و سی‌سی کرم‌ها 

 تنها تفاوت واقعی در بافت و جلوه‌ی نهایی آنها است. با این حال هنگام انتخاب بین این دو محصول مهم است که نوع پوست خود را در نظر بگیرید.

پوست چرب

‌سی‌سی کرم بهترین انتخاب برای این نوع پوست است. به لطف بافت مات و پوشش مناسب‌تر به راحتی روی پوست پخش می‌شود، در حالی که بی‌بی کرم ممکن است جلوه‌ای چرب یا درخشان به پوست شما دهد. هنگام انتخاب سی‌سی کرم برای  پوست چرب به دنبال ترکیباتی مانند سیلیس، خاک رس و زغال باشید که خاصیت مات‌کنندگی دارند.

پوست خشک

بی‌بی کرم‌ها اغلب دارای خاصیت آبرسانی هستند، بنابراین بهترین گزینه برای پوست خشک به حساب می آیند. اگر در ترکیبات بی بی کرم ها موادی مانند سرامید‌ها، اسید هیالورونیک، گلیسیرین و پانتول وجود دارند محصول مناسب برای پوست خشک هستند.

 

 

0 نظرات
نظری ثبت نشده است
افزودن نظر جدید
لینک کوتاه